Jakie korzyści przynoszą nam poranne ćwiczenia?

Poranny trening to fantastyczny sposób na rozpoczęcie dnia z wielu powodów. Ćwiczenia każdego poranka przez przynajmniej 30 minut może być jednak trudne dla wielu osób, które oprócz przygotowania się do wyjścia do pracy muszą jeszcze przygotować do wyjścia dzieci. To zawsze może być dobra wymówka dla każdego, kto pracuje i musi opiekować się dziećmi od rana. Przyzwyczajenie się do ćwiczeń tuż po wstawaniu rano, może być najlepszym rozwiązaniem, aby utrzymać codzienną motywację.

Wielu kusi, zostanie w łóżku na dłużej i wstanie dopiero w ostatnim momencie, tak żeby zdążyć do pracy. Jeśli jednak kilka razy zmotywujemy się do wstania rano i pójścia na siłownię czy ćwiczeń w domu przed pójściem do biura, poczujemy się lepiej, będziemy bardziej produktywni w pracy, pewni siebie i osiągniemy wiele korzyści dla naszego zdrowia.

Jakie są zalety z porannych ćwiczeń?

Więcej energii – poranny trening to jeden z najlepszych sposobów, aby zyskać więcej energii na cały dzień. W rzeczywistości poranne ćwiczenia mogą dać więcej energii niż kubek kawy. Otrzymacie natychmiastowy zastrzyk energii i wasz umysł będzie bardziej sprawny, co doprowadzi do produktywnego dnia w pracy.

Lepszy nastrój – po każdym porannym treningu poczujecie się szczęśliwsi i z większym optymizmem spojrzycie na czekające was tego dnia zadania. Poranne zmęczenie na siłowni czy w domu sprawi, że w twoim organizmie będzie więcej endorfin, serotoniny i dopaminy – związków, które dbają o dobre samopoczucie. Poprawiają one nastrój oraz zmniejszą poziom stresu. Oprócz tego na pewno poczujecie się lepiej, wiedząc, że zrobiliście coś produktywnego i pozytywnego dla siebie i swojego zdrowia, niż spędzenie bezproduktywnego czasu w łóżku.

Lepszy sen – ogólnie wiadomo, że poranne ćwiczenia poprawiają jakość naszego snu. Wieczorna wizyta na siłowni może podnieść poziom endorfin w naszym organizmie, co utrudnić może zasypianie. Wiele osób, które ćwiczy rano, przeżywa
dłuższy i głębszy sen niż te ćwiczące popołudniami.

Niższe ciśnienie krwi – regularne ćwiczenia oprócz utrzymania dobrego nastroju pomagają również zapobiegać nadciśnieniu. Wykonywanie treningu rano może przynieść jeszcze lepsze rezultaty. Ćwiczenia rano pomagają obniżyć ciśnienie krwi i utrzymać go na tym samym poziomie przez resztę dnia.

Mniejszy stres – cudownie jest wykonać trening o poranku i pójść do pracy zrelaksowanym bez stresu i napięć. Odpowiada za to kortyzol, czyli hormon stresu w naszym organizmie, który wraz z każdą kroplą potu na siłowni spada. Ćwiczenia pomagają zmniejszyć również napięcie i rozluźnić mięśnie. Pozwala to zwalczyć negatywne skutki stresu w całym ciele.
Jeśli mimo tego nie będziesz mógł dostosować swojego planu dnia do porannych ćwiczeń to w porządku. Trening rano co prawda przynosi wiele korzyści dla naszego zdrowia i nastroju na resztę dnia. Jednak pamiętajmy, że regularne ćwiczenia przynoszą wiele korzyści bez względu na porę dnia. Najlepszą porą na ćwiczenia to czas, który najlepiej nam odpowiada i
sprzyja naszemu samopoczuciu. Jeśli jesteś osobą ćwiczącą, podziel się swoimi wskazówkami i radami i pokaż jak, można zaplanować swój dzień, żeby odbyć
rano trening.